Ekskluzivna ponudba Preverite rezultate oglaševanja svoje konkurence!

V fulfillment centru Warehouse.si med drugim svojim partnerjem (spletnim trgovcem) ponujajo tudi možnost, da svojim strankam ponudijo osebne prevzeme na njihovem naslovu v Ljubljani.

Zato smo se v sodelovanju s Ceneje.si in Valicon-om ter njihovo poglobljeno analizo slovenske spletne prodaje E-commerce Report Slovenija bomo poskusili odgovoriti na vprašanje – ali je spletnim kupcem smiselno ponujati osebne prevzeme ali ne?

Analiza je narejena v realnem času, med naključnimi spletnimi kupci po opravljenem spletnem nakupu z metodo CAWI (Computer Assisted Web Interviewing).

No alt text provided for this image

E-commerce report Slovenija

Izboljšanje izkušenj kupcev

V stalno spreminjajoči se panogi e-trgovine morajo spletne trgovine nenehno inovirati in biti drugačne od drugih, da ostanejo konkurenčne. En način za to je ponudba osebnega prevzema v trgovini oz. na frekventni lokaciji, kjer se zadržuje največje število kupcev.

Osebni prevzem v trgovini kupcem omogoča, da naročijo na spletu in prevzamejo svoje nakupe v fizični trgovini, ko jim to najbolj ustreza. To odpravlja čakanje na dostavo, dodatne stroške poštnine in tveganje izgube ali poškodbe paketa. Pravzaprav združuje najboljše iz spletnih in fizičnih nakupovalnih izkušenj.

Gradnja močnejših odnosov s kupci

Ta neposredna interakcija lahko privede do večjega zaupanja in zvestobe kupcev, tudi če se na koncu ne odločijo za osebni prevzem. Namreč kupec posledično smatra, da je trgovec (sploh če gre za manjšega in manj znanega trgovca) dovolj prepričan v kvaliteto lastnih izdelkov, če svojim kupcem omogoča tudi osebni prevzem in ogled izdelka pred nakupom.

Hkrati pa je kupec v tem primeru prepričan, da ima trgovec artikel dejansko na zalogi in ne gre le za “napako v spletni trgovini”, kar so spletni kupci že vajeni pri vrsti spletnih trgovin, ko na izdelek na zalogi na koncu čakajo po par tednov. Posledično tudi kupci s slabimi izkušnjami (in takšnih je žal veliko) navedbam o zalogi v spletni trgovini pogosto ne verjamejo.

No alt text provided for this image

Zmanjšanje stroškov in povečanje prodaje

Uvedba osebnega prevzema v trgovini lahko privede tudi do prihrankov tako za spletno trgovino kot za kupca. S tem, ko se izognejo dostavnim stroškom, lahko spletne trgovine te prihranke prenesejo na svoje kupce in jim ponudijo bolj ekonomično nakupovalno izkušnjo ali pa ta del namenijo v povečanje marketinških aktivnosti.

Poleg tega ta strategija lahko pogosto vodi do povečanja prodaje. Ko kupci obiščejo prevzemno mesto, da bi prevzeli svoje nakupe, so bolj nagnjeni k dodatnim impulznim nakupom ali nakupu večjega števila istega artikla (vam je znana izjava “če sem pa že tukaj, mi dajte kar dva kosa”).

Pozdravljeni, jaz bi rad naročil, ampak izdelek potrebujem že danes, ker gre za darilo. Je možen kje osebni prevzem v Ljubljani?

Prilagajanje spreminjajočemu se vedenju potrošnikov

Nazadnje, prevzem v trgovini je proaktivni odziv na spreminjajoče se vedenje potrošnikov. Današnji kupci cenijo udobje, fleksibilnost in hitrost. Cenijo možnost, da kupujejo po svojem ritmu in po svojih pogojih. Prevzem v trgovini izpolnjuje te zahteve, hkrati pa nudi osebno noto, ki dokazuje, da je vaša spletna trgovina pozorna in prilagodljiva na potrebe kupcev.

Koliko časa je naš kupec pripravljen čakati na dostavo?

Po že prej omenjeni analizi slovenskega spletnega trga so rezultati naslednji:

No alt text provided for this image

E-commerce Report Slovenija – Čas dostave

Kar 11% kupcev bo torej spletni nakup opravilo zgolj v primeru, da jim spletna trgovina omogoči dostavo še isti dan. Dodatnih 30% pa bo nakup opravilo le, če so prepričani, da bo paket prispel v 1-2 dneh. Tu je pomemben poudarek, da morajo biti kupci prepričani o tem – vi namreč lahko dejansko dostavite vse pakete že naslednji dan, a vaš kupec morda ne verjame, da bo paket prejel pravočasno in se zato ne bo odločil za spletni nakup in čakanje na dostavo.

V kolikor tega pogoja ne izpolnjujete boste torej izgubili 11% ali celo 41% svoje prodaje!

Si predstavljate kaj lahko za vaš posel pomeni, da z eno enostavno potezo (omogočanjem osebnega prevzema na frekventni lokaciji) dvignete prodajo za 10-40%?

Katere kupce zagotovo izgubim, če nimam osebnega prevzema?

Medtem ko je zgornja statistika vezana zgolj na čas dostave in pričakovanja kupcev, pa imamo podatek tudi o tem za kateri tip dostave se v tem trenutku odločajo kupci v Sloveniji:

No alt text provided for this image

E-commerce Report Slovenija 2022 – Način dostave

Poleg klasične dostave s Pošto Slovenija in dostavnimi službami, je v analizi kar 16% kupcev v Sloveniji izdelek prevzelo osebno. Če tukaj upoštevate, da so izdelek lahko osebno prevzeli samo tisti, ki so kupili v trgovinah, ki ponujajo osebne prevzeme (prevej trgovin tega še vedno ne ponuja), je enostavno zaključiti, da je želja po osebnem prevzemu sicer še veliko višja (če bi to ponujali vsi trgovci).

Tukaj vas zopet vabimo k enostavnem izračunu kaj izgubljate v tem trenutku, če ne ponujate osebnega prevzema – poglejmo si izmišljen primer:

    • Če trenutno (brez osebnih prevzemov) dnevno pošljete 10 paketov, torej pošiljate cca. 300 paketov na mesec.

    • Če upoštevamo da minimalno 16% kupcev (a jih je zagotovo več) zahteva osebni prevzem, lahko s ponujanjem osebnega prevzema že naslednji mesec pošljete 350 paketov namesto 300 oz. letno kar 600 paketov več kot sedaj.

    • Pri marži 10€ na izdelek torej letno pridobite dodatnih 6000€ dobička zgolj z vpeljavo osebnega prevzema.

Težave pri vpeljavi osebnih prevzemov in rešitve za njih

Po pogovoru z našimi partnerji, ki osebnih prevzemov strankam ne ponujajo, smo zaznali 2 glavni težavi:

    • Trgovec je lociran na manj frekventni lokaciji, izven glavnih mest, kamor se kupci ne želijo voziti.

    • Trgovec ima premalo prodaje, da bi si lahko privoščil obratovanje prevzemnega mesta na frekventni lokaciji (v Sloveniji za večino trgovcev to pomeni prevzem v Ljubljani).

No alt text provided for this image

Zaključek – kako vam lahko pomagamo?

Na podlagi zgornje raziskave, ki potrjuje dejstvo, da si ogromno kupcev v Sloveniji želi izdelek prevzeti osebno in na podlagi dejstev, da osebni prevzemi dvigujejo zaupanje v spletno trgovino in ustrezajo tudi kupcem, ki želijo izdelek dobiti še isti ali naslednji dan, lahko zaključimo, da je omogočanje osebnega prevzema dobra in smiselna poslovna poteza za večino spletnih trgovin, ki tega v tem trenutku še ne ponuja.

Osebni prevzem ni le dodatna storitev za spletne trgovine; gre za strateško poslovno odločitev, ki lahko bistveno izboljša zadovoljstvo kupcev, izboljša operativno učinkovitost in poveča prodajo. Ponudba osebnega prevzema je korak v pravo smer, saj kupcem pokaže, da je vaša spletna trgovina predana zagotavljanju najboljše možne nakupovalne izkušnje.

V kolikor iz zgornjih razlogov nimate možnost svojim kupcem ponuditi osebnega prevzema, se lahko vedno oglasite enemu od fulfillment centrov, ki to v Sloveniji ponuja, npr. Warehouse.si – njim predate ukvarjanje z vašo zalogo in se hkrati dogovorite, da postanejo oni vaše novo prevzemno mesto v Ljubljani!

No alt text provided for this image

Napiši komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja